Tuesday, January 01, 2008

2008

aduih la... masa teringat-ingat lagi macam baru je hari tu aku tulis pasal tahun baru 2007, sekarang dah 2008. cepatnya masa berlalu...

tahun 2008 - iman dah masuk tadika. tahun 2009 sekolah darjah satu. dah tua aku rupanya.

tahun 2008 - aku ingat nak sambung study. sama macam niat aku pada tahun2 sudah. heh heh.

tahun 2008 - aku nak kuruskan badan. keep fit and slim. tone up. sama mcm tahun lepas.


[adik 4 tahun]

oh, yek. adik baru je menyambut bday dia yg ke-4 sabtu lepas (29 dec). happy birthday adik. semoga panjang umur, murah rezeki, sihat tubuh badan dan dilimpahi keberkatan hidup.
kek span perisa oren. not bad at all.

pagi-pagi lagi dia dah tanya, 'hari ni hari apa omi?'. aku buat donno jawab, 'hari ini hari sabtu'. dia kata, 'bukan! hari ni jadi apa omi'. aku gelak je. aku jawab, 'hari ni hari jadi adik! nanti kita beli kek'. happy je muka dia.

keesokkan hari pun dia perasan bday dia jugak. tanya lagi 'hari ni hari apa omi?'. aku jawab, 'hari ahad'. dia tanya lagi, 'hari ni jadi adik.' aku jawab, 'bukan, semalam jek'. dia buat muka tak puas hati. heh heh. cukup2 le tu bday sehari. lagi mau hari-hari.
bergaya dgn senapang buat sendiri.

kitorang belikan adik satu set bulding blocks. jenis yg berkualiti sikit. kalau beli yg nipis, sehari je dah pecah berkecai. mende pertama dia buat ialah senapang panjang. tu pun dah berapa kali jatuh terhempas. entah berapa lama jangka hayat toys tu, tak tau la.

atuk dia bagi satu set kereta 'atukrumen'. pakuda bagi hadiah train set. tu pun tak tau berapa lama bertahan. semoga panjang umur hendaknya... aminnn..
sambung track sesuka hati. hantam sajalah. yg penting train tu dapat jalan.

3 comments:

  1. aik! mcm sama je azam tu.. hah hah hah.

    hepi besday buat anaknyer ya....

    ReplyDelete
  2. ko kena suruh taiko berazam yang sama jugak,,,

    ReplyDelete
  3. maksu> marilah sama2.. meriah sikit.

    tenno> dia mmg berazam nak hensem dari raya tahun lepas lagi... bersambung ke thn ni..

    ReplyDelete