Monday, January 04, 2010

1st day of school 2010

hari ni iqbal mula bersekolah darjah 1. macam2 aku pesan kat dia. antaranya:

1. dengar cikgu cakap apa - ni penting sbb iqbal suka berangan dan melayang. mak aku gelar dia 'bang nin'. dia akan buat apa yg dia suka, langsung tak peduli keliling.

2. jangan kacau kawan2 kat sekolah - ni pun penting sbb iqbal sgtlah peramah. kalau abg Iman langsung tak bergerak dan susah nak bukak mulut dlm kelas, si iqbal is totally opposite.

3. lap tangan & mulut dgn sapu tangan. jgn lap kat baju! - mamposs aku nak menyental nanti!

yup. itu saje buat hari ni. kalau cakap banyak2 pun bukannya dia ingat. buat penat aku je membebel.

abg iman pulak masuk darjah 2. aku cuma pesan suruh jaga iqbal. ambik & hantar adik dia kat kelas. iman ni aku tak risau sgt, he's a caring & responsible boy. nak pesan suruh belajar pun, belum mula belajar lagi. but i know he'll do his best!

to iman & iqbal, enjoy your school years. it'll be over soon b4 you know it! :)

2 comments:

  1. budak2 lelaki mmg aktif skit rasanya... budak2 pempuan macam senang nak ingat arahan kita. tapi dengan baby w ni entahlah kelak... tengok gaya lasak semacam jer dia... hehehe

    ReplyDelete
  2. so far so good. at least takde pakaian yg koyak lagi (iman dulu baru 2 minggu dekolah dah koyak seluar kat lutut). tapi ada jugak budak pompuan yg aktif jugak kan... nasib lerrr... heheheheh..

    ReplyDelete