Thursday, June 26, 2008

kerja berat

aku suka peratikan bangunan dalam pembinaan. satu perubahan daripada tiada kepada ada. kawasan mula2nya penuh dengan semak samun dan belukar, diratakan tanah, foundation, kemudian naik tiang, lepas tu dinding dan kemasan. taraaa.... simply amazing! tapi, yg tak bestnya dgn kawasan baru ni, takde pokok besar. yang ada hanyalah anak pokok, pokok bunga, dan pokok segera.
gambar pejabat baru, sebelum & terkini.

bye-bye pejabat lama. dan pokok-pokok semua.

meja aku mmg semak dan bersepah pun. lebih2 lagi waktu pindah. hanya buku2, fail2 dan barang2 yg tahan lasak je aku berani pack dalam kotak2 yg disediakan. barang2 lain yg fragile dan mahal, kena angkut sendiri, esp komputer dan lab equipment. aku tengok movers tu main golek2 je kotak tu turun tangga. habih penyek2 kotak2 semua.

lepas penat berulang ofis lama ke ofis baru, dan angkut barang beramai2, aku pun ambik mc sehari sebab demam urat. dapatla aku pi tengok kungfu panda kat alamanda. kuang.. kuang.. kuang.. :)

sambung sikit pagi ni, 30 Jun 2008..
we are not alone

ini adalah hasil tangkapan minggu lepas. pagi ni ada lagi sekor masuk perangkap (umpan biskut). entah berapa lagi bawah lantai kitorang ni (raised-floor). nampaknya, kami bukanlah penghuni pertama bangunan ini.

12 comments:

  1. ada hikmah dpt demm urat ek.... dah gi amik ubat kk lom?

    ReplyDelete
  2. maksu> ubat? doktor bagi ubat demam aje.

    muadz> sekali sekala takpe. self-rewards tu. hikhikhik.

    ReplyDelete
  3. selamat berpindah ke opis baru? biasanyer tempat2 baru nie org kata ada penghuni lain.. hehehhe

    ReplyDelete
  4. ohoooo.. naseb baik opis aku tinggi. tadak la penghuni2 lain macam opis kau. cuma.. bila masuk lif lepas pkl 7 tuh, agak seram laa..

    ReplyDelete
  5. I once did a 'lompat jauh' kind of thing when cik ti sebesar kitten lalu kat longkang opis client mase tgh nak melintas longkang. And now I wonder, how I cud do the jump with laptop on my back. Hikhikhik..

    ReplyDelete
  6. ubat kk tu ubat standard kat klinit2, orang2 tua selalu cakap, pi ambik ubat kk kat klinik kalau demam (hahaha, paracetamol ler tu), kan ada cop KK kat ubat tu, panadol jer kot... ahaks

    ReplyDelete
  7. leymah: u def def definitely remind me of PO. aheaheahehaehhea

    ReplyDelete
  8. has> jgn disebut2 has, kang menjelma lak...

    ateen> pkl 6 aku dah balik. hikhikhik..

    leymah> beso tu kalau mcm kucing! really scaryyy...

    maksu> ooo... baru faham... ingatkan apa la KK tu...

    wan> kitorang lepaskan kat tepi semak kat dengkil. semoga mereka berjaya bina hidup baru. dan tolong jgn dtg sini balik!

    ReplyDelete
  9. Hobi tgk bangunan dalam pembinaan tu, memang uniklah Azq. Kau ni patut jadi architect kot? Hehehe...

    Mmg geli aa dgn mak menti ni. Tp kan, mata mak menti ni sgt kiut kalau korang tgk betul. Hahahaha!

    ReplyDelete
  10. sitinur> tu la, aku selalu pikir aku dah tersalah ambik course masa kat kolej dulu. hikhikhikhik... tapi aku suka tengok aje.

    alamak... aku tak sempat peratikan mata dia... sbb tikus ni agak agresif. tapi aku suka tengok mata lembu, dah le bulu mata panjang melentik, bundar lak tu. hahahahhahaha.

    ReplyDelete