Thursday, July 17, 2008

tahniah

ini ialah along, sepupu aku (anak mektam). kalau ikut turutan cucu atuk aku, dia ni cucu perempuan ke-2 selepas aku. oleh sebab aku takde adik, inilah budak yg aku layan macam adik aku sendiri. tapi sekarang dah nak jadik mak budak. dia bertunang awal bulan 6 hari tu. insyaALLAH majlis bernikah akan berlangsung awal tahun depan.

mmg dah agak lama kami tak buat kenduri-kendara. semua adik-beradik mak aku berkumpul, masak ramai2 kat rumah arwah atuk aku. pakngah aku la yg jadik chefnya. kami tolong2 mana yg patut. at least tolong tengok dan tolong kacau lah kan. heh heh. oh yek, kek hantaran tu aku buatkan utk along, guna resepi kek coklat kukus. not bad la on my first attempt nak menghias kek. afterall all things were bought ready-made. cuma kena sabar sikit la nak menghias. :)

dan, pada akhir bulan 6 yg lepas, bangchik ja (abang ipar aku) lak kawin. yg bagusnya dia kawin dgn org satu taman jugak. takyah jauh2 menghantar. kitorang jalan beberapa tapak je dah sampai. hikhikhik. tahniah kepada bangchik ja dan isterinya, fiza. such a lovely couple, you both are. :)

now unto my darlings' memoirs...

[angin]

ayu has this habit of blaming everything on the 'angin'. contohnya, apesal bedak jatuh? dia jawab, 'angin buat..'. Apesal tv terpadam? 'angin yg buat tadi. ayu nampakkk..!!'. Apesal mainan sepah2 ni? 'angin buat.. macam ni *sambil buat demo*'.

so much on the 'angin' lah kan. kang omi dia naik angin baru tau.

[kancil]

anak-anak aku belajar lagu, bunyiknya memang pernah dengar. cuma liriknya lain macam sikit. *jom nyanyi sama-sama*

bapaku pulang dari kota. bapaku belikan kereta.
kereta KANCIL warna merah. bolehku bawa ke sekolah.
pon pon pon pon pon.. kereta KANCIL ku berbunyik.
marilah adik mari naik. boleh kubawa jumpa nenek.

bila aku nyanyi lagu ni, mesti aku teringat kat kereta mainan yg kena kayuh dgn kaki tu. warna merah. dulu aku pinjam kawan je. tak best mana pun, penat kaki kayuh aje.

12 comments:

  1. jaman2 kita dulu, lagu tuh bukannya lirik dia kereta *kecil* kah?? sungguh kretip2 anak2 ko. i loike! hehehe

    ReplyDelete
  2. Salam...
    Kalau tak baca cerita, tgk gambar je... aku ingat wedding Anna Mariana daaa. Fuh! Terkezut gak. Anyway, ada dengar cerita minah tu?

    ReplyDelete
  3. comelnye anak ko....kreatif dia dgn alasan angin hehehe

    ReplyDelete
  4. speaking of anna.. aku tingat diana sidek, ira. met her a few weeks back wif her son. kurus tahap dewa, wa cakap lu. dressing pun dah ala2 socialite. heh

    ReplyDelete
  5. ateen> tu la, kereta kecil jadik kereta kancil. can't blame them tho, sebab kereta kancil tu comel sgt.

    sitinur> ira, aku ada jumpa anna mariana 2-3 thn lepas kot. aku ada #hp dia, tak tau valid lagi ke tak.

    anon> diorang ni mmg banyak auta. tak padan kecik.

    ateen> diana sidek? kan masa dia kawin gambar dia masuk majalah kan? lain + lawa sangat2! aku mcm tak caya je.. hikhikhik.... diana.. diana... she's so fun to be with...

    ReplyDelete
  6. cantiklah kek tu, creatif ek... ada talent.

    pandainyer anak dia, semua "tanya angin" hahaha

    ReplyDelete
  7. azq: masa dia kawen siap masuk NONA lagi. hehe.. yeh, she's fun to be with. hehe

    ReplyDelete
  8. Aler korang. Tak tgk ke ada latest dia masuk TV3 kot. Pasal birthday party anak dia. Mmg cun gilos!! Grandos lak birthday partynya.

    Dia kenal lg ke kita ek... yg ever selekeh ni. Huhuhu... (Ops.. ateen tak kot. coz ateen pun agak vogue. Hehe).

    ReplyDelete
  9. HAH? dia masuk tv3 rancangan apekah?? eh.. kalo korang tegur dia layan laa.. aku vogue? vogue la sangat..

    ReplyDelete
  10. maksu> semalam komputer dah jammed pon dia kata angin buat, mcm la kita tak nampak dia hempuk2 keyboard tu. *sabar je la*

    ateen & ira> ira, mcm mana kau kat jepun pun boleh tau? aiseh, ni yg buat aku nak google si diana sidek ni. *heh heh*

    ReplyDelete
  11. ateen & ira> girls, all image kena blocked daaa... kalau tak, boleh tengok gambar diana kat friendster dia... *soo kepochi*

    ReplyDelete
  12. HAH? dia ada FS ke? kenapa aku tatau pun?? cis cis.. nanti aku sms dia lah suruh add. haha.. lagi terbak kepochi aku oih!

    btw, nih posting pasal diana sidek ke pasal hidup azq? hueheuheueh

    ReplyDelete