Saturday, September 15, 2012

Alahai..

Masa raya hari tu, makin membiak2 plk jerawat di dagu.. Kalau jenis kecik2 jerawat pasir boleh sabar lagi... Ini kalau keluar jerawat batu.. Adoiii... Bengkak2 muka dibuatnya..

Mungkin sebab raya hari tu makan kuah lodeh yg ada udang kering.. Aku skrg mmg elergik teruk dgn udang. Hari tu makan sambal udang, terus kebas lidah dan bibir dibuatnya. Mmg lepas ni aku tak makan udang dah la...

Aku cuba utk mengurangkan penggunaan bahan2 kimia di muka.. Mungkin kulit aku sensitif sgt, tak boleh guna bahan mekap muka sebarangan. Jadi, drpd aku melabur duit dgn produk2 mahal yg belum tentu sesuai dgn kulit aku, aku guna bedak sejuk je la.. Dan kalau keluar rumah, guna bedak nyonya. Senang cerita.

Dan bulan ni, aku mula mengambil vitamin c 1000mg sebagai makanan tambahan, bagi jerawat cepat baik dan tak berparut. Tengok lah kang mcm mana, ok ke tak..  


No comments:

Post a Comment