Monday, August 15, 2011

kena kejar dek singa

Lain kali lepas sahur & subuh, kalau nak tido balik tu bacalah apa2 yg patut. Kan dah tak pasal2 aku mimpi kena kena kejar dek singa. Iyer, singa yg garang dengan rambutnya mengerbang.

Mula2 aku mimpi aku pergi kedai beli barang. Tgh membelek2 barang2 kat kedai, tetiba keadaan jadik kecoh dan semua orang bertempiaran lari. Katanya ada singa terlepas kandang. Aku boleh nampak singa tu di seberang jalan, dan bunyi dia mendengus punyalah kuat! Aku pun ikut sama lari.

Tetiba aku dah kat dalam kelas (bangunan sekolah, pagar dawai keliling warna hijau). Sekelip mata, singa tu dah ada depan pintu kelas. Aku dan ada 2-3 org lagi cuba tutup pintu kelas, dan lari keluar ikut tingkap. Tapi bukan tingkap biasa, ini tingkap kecik. Boleh pulak badan aku muat menyelit kat tingkap angin yg kat atas dekat dgn siling tu. *Oh, rupanya dalam mimpi ni aku kurus. yey*

Lagi sekali aku bertempiaran lari, siap panjat pagar sekolah, dan berlari ke sekolah sebelah. Tapi singa tu tetap dapat cari aku, singa tu jalan relek aje lenggang lenggok sambil mengaum kuat. Aku je yg lari mcm nak rak. Bila aku dah penat lari, aku pun terfikir, 'La... inikan mimpi aje. Apesal la aku tak bangun? Kalau bangun kan senang, habih cerita.'

Aku pun tersedar daripada tido. Aku tengok laki aku tgh berdengkur baik punya kat sebelah telinga aku. Yup, yg bunyi singa tu la..

hampeh.

4 comments:

  1. hahahaha.. appaddaaaaaaa ko ni....
    lawak

    ReplyDelete
  2. skrg mmg le lawak, edi. masa dalam mimpi tu, takut giler tau! heheheh...

    ReplyDelete
  3. hahahaaaaaa... part dengkur tuh yg tak tahan tu. sian laki ko jadik singa dlm mimpi.

    ReplyDelete
  4. hahahahah.. entah mcm mana bunyik 'kroh.. kroh..' boleh tukar jadik 'ngaumm.. ngaummm'

    ReplyDelete