Monday, September 15, 2008

separuh hari

iman dah mula puasa tahun ni. tapi separuh hari saje. kadang2 separuh hari belah pagi (pagi sampai petang). kadang2 separuh hari belah petang (tgh hari sampai maghrib). waktu sahur dia pukul 7pagi, sebelum pegi sekolah. hentam sajalah.

hari pertama dia puasa kat sekolah, aku ada tanya dia ptg tu, 'iman puasa tak?' dia jawab, 'puasa'. bila abah dia tanya,'tgh hari tadi makan apa?' dia kata, 'makan nasi, lauk udang.' aku tanya balik,'aik? kata puasa?' dia jawab, 'iman puasa. petang iman makan cocoa crunch. lepas tu iman puasa balik.'

iyolah.


[ogos 2008]
dalam banyak2 pokok duku yang atuk aku tanam, pokok duku kat tepi jamban inilah yg paling manis buahnya. betul!

tukar tayar, tertukar sport rim la pulak. heh heh.

cafe pejabat aku baru bukak 2 minggu sebelum puasa hari tu. aku nampak ada balang beso berisi asam boi kat kaunter minuman. apalagi, aku pon order jus epal campur 2 bijik asam boi. panas.
*astrid, aku dah ada pengganti green apple kasturi. :)
**saje nak bagi kecur air liur time pose2 ni.

7 comments:

  1. maksu dulu2 puasa penuhhhh, tapi senyap2 gi refill kat dapur, ahaks

    ReplyDelete
  2. ini yg aku EMOSI nih. dah lah tiap kali pegi pasar ramadhan aku kena tgk dan telan air liur jer tgk air asam boi tuh.. sebab takde yg panas. kang minum air sejuk takut kejung perut aku.

    ko MEMANG la azq. arghhhhhhhh

    ReplyDelete
  3. maksu> kehkehkeh... samalah kita.. masa kecik, belum akil baligh org kata, boleh dimaafkan...

    ateen> kehkehkeh... nak buat camner, tgh aku belek2 koleksi gambar, ternampak pulak yg ni. *drooling*

    dah le.. aku nak turun pkl 3 karang, nak bungkus buat berbuka. tak tahan rasanya nak tunggu sampai lepas raya.

    ReplyDelete
  4. cipek sungguh. ko bila nak tapaukan aku pisang goreng & kicap cili azq? ko sanggup ke tgk aku mati celik mata? sanggup kah? :P

    ReplyDelete
  5. muadz> heh heh..

    ateen> iyer la.. ni aku balik raya nak belajar camner nak buat kuah kicap pedas tu la... hari tu mak sedara aku ada buat, tapi cicah dgn tempe & tauhu goreng garing. peh! sedap giler.

    makcu> tengkiu.. tengkiu..

    ReplyDelete