Thursday, August 21, 2008

macam telenovela

aku sebenarnya malas nak sentuh pasal bab2 politik dalam blog aku ni. tapi aku tetap mengikuti berita-berita terkini lagi sensasi di blog-blog yg berkaitan dgn politik tanah air. best pulak. macam drama sambung-sambung. baca pasal drama politik ni membuatkan kadang2 aku tergelak, kadang2 aku geleng kepala dan kadang2 aku tepuk dahi. lagi hebat daripada telenovela rosalinda & betty la fea yg aku dapat tengok masa aku dalam pantang dulu.

bercakap pasal tepuk dahi ni, anak2 aku suka lagu 'burunan cinta'. bila part korus, diorang akan nyanyi ramai-ramai. dan bila part 'aaaduhh... aaduhh...' tu, diorang akan nyanyi sambil tepuk dahi. especially ayu. dia tepuk dahi macam dalam cerita p.ramlee. heh heh.

satu je aku nak cakap. yang jadi pemimpin tu, laksanakan amanah yg diberikan. please serve the rakyat first, your personal interests second. kami dengar dan kami lihat. tolongla jgn buat perangai2 yg buat kami muak. benci tau!

hmm.. kat malaysia ni, part mana yg tak dipolitikkan? dari hal sekolah sampai hal sukan pun politik. hal keselamatan rakyat pun politik jugak. hal kehidupan dan ekonomi pun sama. entah la labuuuuuu...

3 comments:

  1. addduuuu, tepuk dahi

    (dah letak kat ngan gambar irfan)

    ReplyDelete
  2. mmg mcm telenovela kann...

    p/s: lagu tu mmg bes tgk anak2 layannn..huhuuu

    ReplyDelete
  3. maksu> heh heh.. tengkiu.

    muadz> macam-macam hal...

    ReplyDelete