Tuesday, April 08, 2008

tadika lagi

aku suka borak2 dgn cikgu shima, pemilik tadika ini. dia banyak kongsi pengalaman dan nasihat ttg pernjagaan dan didikan anak2. aku nampak dia seorang yg tegas dan sungguh dedikasi. kalau tak, mana larat nak layan perangai budak2 yg ramai2 tu kan.

mula2 daftarkan anak2 aku kat tadika ni, aku rasa was2. satu faktor je membuatkan aku pilih tadika ni sbb dekat dgn ofis aku. senang nak hantar/ambik dan jenguk kalau ada hal. tapi lepas sebulan aku berkesempatan berbual2 panjang, dia beritahu aku ttg hal anak2 aku: kelebihan diri, perangai diorang mcm mana dan cara diorang berkawan mcm mana. aku pon pikir, kalau dia dapat membaca dan menilai perangai setiap anak2, itu dah cukup bagus.

aku rasa, setiap mak bapak mmg nak bagi yg terbaik utk anak2 masing2. kalau mampu dan lebih duit, apa salahnya masukkan diorang kat tadika2 yg bagus2 dan ada nama. tapi, tak semestinya tadika yg biasa2 ni tak bagus, kan?

adik lukis 'lipas naik basikal/motor'. dan sebelah tu, 'lipas kat dalam rumah dia'.


[cupcakes]

aku buat cupcakes coklat lagi. kali ni aku bawak balik tangkak sebab nak celebrate bday ayu dgn keluarga di sana. aku guna resepi yg sama dari chockylit. cuma tukar topping buttercream perisa coklat. yummy!

iyer. mmg aku tgh giler buat cupcakes yg sama. nak buat mcm mana, mmg sedap. heh heh. ni aku buat utk bagi kat kawan2 masa bday party anak kawan aku. kali ni aku hias dgn topping sugar paste campur strawberry paste. tapi, membazir sbb topping sugar paste ni harap cantik dan bau sedap, rasa hampeh! masa nak makan kena buang lapisan topping ni. lepas ni aku guna buttercream je la.


[lain-lain]

celebrating nurin's birthday (yg pakai baju merah) kat McD Shah Alam. walaupun banyak air mata tumpah sbb hal2 yg tak dapat dielakkan (merajuk), tapi mmg kelakar gak tengok perangai anak2 ni. ada ka budak baya2 gini disuruh main 'musical chair' - muka sorang2 blur semacam. takde pun semangat nak rebut kerusi, masing baik hati. kelakar giler.... thanks norli (host), we did have so much fun!

ayu telah di'X'kan! inilah akibatnya berkubang sepanjang hari di wet world Pedas sana. merah terbakar kulit dia, kesian lak aku tengok. sekarang ni dah ok sikit, tapi masih nampak bekas X tu. mental note: wajib beli sunscreen kalau agak2 nak pegi berendam.

5 comments:

  1. tadika ni bergantung pd cikgu, kalau best, tak kisahlah w/pun tak ada nama, yg penting ilmu yg dicurahkan atau cara dia menatang anak2 tu. maksu giler mkn cupcakes, huhuhu, blum pernah buat agik.
    yang last tu agaknya bakal x-men/lady ya? ahaks

    ReplyDelete
  2. salam kenal dari puteri1 sekeluarga...kelakar tengok adik lukis lipas naik basikal/motor tuh...cute je...pandai....

    ReplyDelete
  3. mmg betul good teachers gives big impact utk pembesaran anak2...

    lawo le lipas tuh...

    ReplyDelete
  4. sis, dtg tangkak ke...huwaaaaa.....nak cupcakes, hantar ke jementah!!!kui kui kui...btw, cantik belang ayu yg "x" tu...

    ReplyDelete
  5. maksu> ramai rupanya guru/pendidik yg genuine di malaysia. alhamdulillah.
    nak cuba buat cupcakes ni? nanti saya letak resepi. kalau saya boleh buat, maksu pun boleh. bcoz i've a long history of making kek bantat dan cupcake keras mcm batu. hihihi.

    puteri1> welkam to my blog. alahai comelnya anak awak. lasak pulak tu yek!

    muadz> betul tu. anak2 pun suka belajar dan suka pegi sekolah. self-confident pun bertambah.
    adik? lepas dia puas lukis superman, dia lukis lipas pulak. heh heh.

    terabot> nasib baik tanda X. kalau tanda O, mau dia fire kita nanti mcm ultraman.
    p/s: nanti u bersalin di mana? kalau kat kl, i'll pass to u some. eh, masa pantang mana bleh makan telur. tunggu lepas pantang la yek. heh heh.

    ReplyDelete