Friday, October 07, 2011

oktober 2011

(klik gambar untuk besarkan)

Aku cuba nak upload gambar ke FB, tapi asyik gagal aje.. dengan networknya yg lembab, or it's just me being easily distracted? hahahahhahaha.... tak kuasa nak menunggu lama2 depan pc. Baik tido....

Bulan syawal pun dah habis, nak cerita pasal raya pun dah takde perasaan. Tapi aku nak post sesuatu di hari ini sebab semalam 6 Oct 2011, ada dua berita yg terkesan pada diri aku:

1. Steve Jobs dah mati. Iyer, aku keje bahagian r&d. Aku menghargai org2 begini, org2 yg kreatif berinovasi dan laku pulak produknya serata dunia. Top mgmt yg tahu teknikal dan tahu arah kompeni ke mana. Kalau asyik takut rugi dan setakat keluarkan satu prototaip, adehhh letih ai. Kot la kita tanya engineers kat Apple tu, berapa banyak diorg buat prototype segala Mac dan segala iEverything sebelum finalised jadik produk komersial, mau berpuluh agaknya. Dah ler hardware & software diorg punya sendiri & customised, bukan jenis beli/pakai aje apa2 yg ada. Jadi kesimpulannya, jauh lagi ler kompeni aku ni nak jadik mcm Apple. Ciku pun belum tentu agaknya...
p/s: Aku bukan pengguna produk Apple.

2. Rang Undang-Undang Pembangunan Kampong Bharu 2011 (RUU PPKB 2011) telah diluluskan di Parlimen. Aku nak tengok apa yg nak dibangunkan di kawasan tersebut.. fuhhhh....  sekaki tanah mau ribu2 harganya tu....

3 comments:

  1. moga kg baru dipermodenkan tetapi terus makmur dalm suasana gaya kg melayu yang dikekalkan :D

    ReplyDelete
  2. tak tau plak psl rang undang2 tu.. ko ade tanah situ? kalau ade, aku nak tumpang sekaki.. hehehehehe

    ReplyDelete
  3. kalau ada time-machine, nak je aku buat inception kat moyang2 aku - 'jgn bukak tanah kat tangkak. pegi KL. pegi bukak kg baru' - wah! hahahahhahaha.... dah kaya aku skrg! hihihihi....

    bukan apa, aku rasa menarik sbb ia akan jadi sejarah... proses mcm mana tanah org melayu nak dilaburkan (atau dilebur?)

    maksu> saya harap2 mcm tu jugak la..

    ReplyDelete