Friday, December 24, 2010

update post 'cuti sekolah datang lagi'

Sedar tak sedar, tinggal lagi seminggu je cuti sekolah *sigh...*. Entah apa yg aku buat sepanjang budak2 ni takde, aku pun tak tau... yg aku ingat, me & hubby spent nite after nite watching dvds + makan2.. nak kata tengok wayang pun berapa kali jek...

ok, on the updates:
1. Baju sekolah agama teluk belanga dah beli, cuma kena trim labuh kaki & tangan.
*Mesin jahit buat hal, tapi aku dah berjaya kelim seluar sekolah. Tinggal nak edit lengan baju dan jahit lencana + tag nama..

2. Aku beli kain hijau, nak jahit sendiri kain samping sekolah - aku dah penat nak jahit cangkuk kain yg asyik tercabut. Jadi aku nak cuba jahit getah keliling, no more cangkuk.
*Langsung tak sentuh kain tu. hahahahhaha... minggu depan sempat kot. Kalau tak, hantar kedai je la... hihihihihi...

3. Basuh beg sekolah.. Ayu dah ada beg baru - hadiah drpd sekolah tadika dia.
*Beg yg koyak dah dibuang. Beg baru dah pun beli sorang satu, Iman & Iqbal. 

4. Basuh dan pilih baju yg elok utk dipakai tahun depan - boleh buat ganti2. Baju baru beli sorang dua pasang aje dah cukup...
*Aku simpan semua baju lama... sayang la pulak.. yang mana boleh pakai tu, pakai je la...

5. Kasut sekolah hancur... mmg kena beli baru..
*Dah beli kat gudang Bata RM15 sepasang.. beli sorang 4 psg; 2 kasut hitam + 2 kasut putih. Stokin hitam & stokin putih pun dah beli. Kasut lama dah buang dengan stokin segala...

6. Tiles kat bilik budak2 ni dah pecah.. kena la panggil org sodok jubin2 yg retak & tampal baru...
* Kontraktor janji nak buat minggu depan, deposit pun dah bayar. Harap2 ok.

7. Reorganize barang2 dalam almari, kemas balik mainan yg melambak tu... kemas buku2 sekolah...
*Done. Hampir 1/3 jugak la barang2 termasuk majalah2, beg2, toys, bantal2 dan baju2 lama dibuang dan disedekah kat cleaner. Me & Hubby agreed; only things with sentimental values are kept (dalam satu kotak). Mende yg 50/50 (sorang suruh buang, sorang lagi kata sayang nak buang) tu kami simpan dulu, kalau sampai our next cleaning session tak berusik, itu tandanya mmg layak ditongsampahkan.

2 comments:

  1. byk gaks listing2 nya tu, baru cerita bab kembali ke sekolah ;)

    mmg banyak kerja kan....

    ReplyDelete
  2. maksu> hadoi... last2 kain samping saya beli aje kat HariHari... hahahahhahah.... tak kose...

    ReplyDelete