Wednesday, March 03, 2010

tahun lepas punya cerita


(klik utk gambar BESAR punya)
bagus la pakai picasa3 ni, buat collage boleh terus upload ke blog. aku suke sangat! tak payah nak upload gambar satu persatu.

oh, ni gambar masa kitorg buat open house secara limited edition, raya tahun lepas. almaklumla, rumah jenis 'penthouse'. tetamu datang pun kena pre-arranged batch-by-batch. each batch dlm 4-5 keluarga aje, kawan2 terdekat. menu utama ialah mee bandung. menu sampingan pula lontong, kek & nugget. belah malam giliran family (inlaws) berkumpul ramai2, celebrating iman's 7th bday. makmertua aku bawak rendang & lemang, peh! sedap! kitorg masak nasi & beli ayam golek. penat jugak la dibuatnya. dah dekat tgh malam tu, kemas saja apa2 yg patut, esok paginya baru sambung balik mengemas.

it was really fun anyway, mmg dah lama beno aku tak jemput kawan2 datang rumah. even inlaws aku. last sekali diorang datang berkumpul ramai2 kat rumah aku ialah sebelum ayu lahir (kalau tak silap la). dah lebih 4 thn tu... bukan aku taknak jemput, tapi kesian tengok masing2 semput panjat tangga rumah aku kat tingkat atas sekali. hihihihi...

3 comments:

  1. betullah nampaknya, jimat ruangan, toingggg....terus dah siap gambar, boleh letak beberapa gambar in one frame :)

    umah tingkat 5 ker? tak dak lift? escalator ada tak?

    ReplyDelete
  2. azq, kat sini dah biasa dah umah beso lubang idung, pastu kena panjat tangga... kalau jemput org mmg kena pakai batch by batch atau pun tak panggil semua.. insyaAllah bulan depan pindah umah landed pulak..legaaaa!

    btw, dah lama tak makan mee bandung.. huhuhu..

    ReplyDelete
  3. maksu, ha'ah tingkat 5, tinggi betul, angin pun sejuk je. lift takde, yg ada escalator manual sahaja heheheh...


    has, mee bandung segera saje... :)
    wah, pindah rumah landed house best la, boleh tanam bunga ros kat laman :)

    ReplyDelete