Tuesday, April 07, 2009

i go

So long, fare thee well

The dancer and the dancing days have taken leave and fell
So turn down this bed of stone
Quench me with the deadly nightshade from the rose that you belong

The long December rain is falling now
Running down on streets to nowhere
Music is my life – you’re my sweetest nightingale
But I can’t hear it here no more
And I go
I go

Hush now, don’t shake or break
Words have fallen silent like soldiers to the grave
No matter what they do or say
Lay me on the sleepy meadow by the tracks upon your face

- Words & Music By Pete Teo. All rights reserved 2008


lirik lagu ni simple sangat, tapi bila dinyanyikan oleh Aizat dgn suara lembut dan seperti berbisik, diiringi pula oleh petikan gitar dan erhu, mmg meruntun hati. a simple song that sounds big. go hear this song. go watch Tale'n'Time.

**uploader :: deennasour. credit to http://deennasour.terbaek.com


[terima kasih]
ayu cakap, 'sedaplah omi masak ni. terima kasih, omi..'. aku terkesima beberapa saat, hanya mampu berbunyik, 'hmmmm..??' sambil memandang tepat ke mukanya. ayu hanya tersenyum dan terus makan.

i love you too, ayu. *mmmuah!*


[gemuk]
ayu tengah semangat makan. kadang2 lebih daripada abang2nya. aku saja la usik, 'kalau ayu makan nasi banyak sangat, nanti ayu gemuk mcm paksu.' Tiba2, ayu terus nangis, jenuh aku pujuk. last2 dia cakap sambil meneran2 suara konon sedih beno, 'ayu taknak gemuk macam paksu! ayu nak gemuk macam omi!'

owh! aku sungguh terharu. *huhuhu*


[botak]
bila abah gunting rambut style botak, kecoh la Iman, Iqbal, dan terutamanya Ayu, panggil 'abah botak'. Kadang-kadang ayu panggil, 'abah botak... ooo... abah botak' - dia buat mcm abah tu kawan2 dia aje. Tapi yg buat aku terkejut bila satu petang tu, aku tgh bercakap kat telefon, dgn selambernya ayu tanya aku, 'Omi telefon 'botak' ke???'.

lawan tokey betul. kena sekeh baru tau.

17 comments:

  1. haahahha... tak tahan sungguh dengor statement ayu.. agaknyer dia confuse kot penggunaan kata sifat & kata lawan.. heheh

    ReplyDelete
  2. ayu ingat 'gemuk' tu perkataan yg mewakili gender kot. dia takmo jadik laki mcm paksu. hehe.

    ReplyDelete
  3. eh lupe la. u've been tagged. nak gak tau caner kenal ngan taiko. heheh.

    ReplyDelete
  4. suhana> saya mmg 'agak' gemuk *in denial* hehehhehe...

    aik? semalam tengok takde pun nama, bila kala tambah ni???

    ReplyDelete
  5. LOL!! tak tahan tul aku bace celoteh ayu ni...so cute!!!!! camne ko tahan tak gelak azq? hehehehhehhe

    ReplyDelete
  6. mula-mula baca, terharu.

    lepas tu terus, happy

    ReplyDelete
  7. yan> it came unexpectedly. lagipun, aku taknak encourage dia cakap merapu2 (esp. pasal 'omi gemuk'.. haihhh..). tapi lepas tu, bila teringat2 balik, mmg kelakar.... hehehehehhe....

    maksu> anak2 punya penangann... :)

    ReplyDelete
  8. iye..lagu itu sgt sgt sgt saya suka...

    hehehhe..alhamdullilah kan..seronok tengok keletah anak2... rasa terngiang2 jek dia kata thank you tu..hehehhee

    *bc n3 yg bawah tu...kelakau x hengat.."merah 7 days"..ayu ayu..

    ReplyDelete
  9. hehe.. so kiut lah ayu nih.. naper la aku tak pernah jumpa lagi, zeq?! tahun ni mesti jumpa! mesti! :)

    nway, i love the song!! tapi sangat sedih during the last scene coz i thot of my arwah opah yang meninggal dunia di hospital juga.. huhu.. dah la pi tengok ngan mak aku.. pastu ingat plak camner ler keadaan aku if mak aku plak yang 'dipanggil'.. huhu.. sesak napas! :(

    ReplyDelete
  10. hahahahahahaha.. ayat yg last tuh memang masterpiece ok?? sungguh lawak si ayu nih. :D

    ReplyDelete
  11. nasib baiklah taiko tu penyabar orangnyaaaaaa


    hehehehhehe


    ps: anak pompuan ni kan kak, mulut semacam ler. sama dgn anak dara kita tu ha.

    ReplyDelete
  12. muadz> kalau teringat2, mmg boleh buat kita tersenyum sorang2. :)

    yatie> si ayu tu kalau dgn org lain dia senyap, pemalu lah katakan...
    kau gi tengok dgn mak kau? so sweet! mmg part tu sungguh syahdu.

    maklongnya bedah> kau jaga bedah elok2 sikit, jgn nak melazer depan dia, kang terkenan budak tu. heh heh..

    SBB> tengkiuuu.... :)

    wan> itulah pasal....
    kelmarin si ayu tolong lipat baju, saya cakapla, 'uiii... pandai ayu lipat baju!' - dia jawab, 'memanglah!'
    huih... konfiden giler, padahal lipat baju bertepek2 mcm roti canai...

    ReplyDelete
  13. salam kenal.
    owh!! comel sungguh ayu itu :)

    ReplyDelete
  14. umeboshi> welkam....
    dia comel, tapi agak nakal jugak.. :)

    ReplyDelete
  15. hehe... memang lawan tokey betul ur daughter ni...

    ReplyDelete