Monday, March 02, 2009

homework

iqbal mmg liat nak buat kerja sekolah yg jenis tulis ulang2 banyak kali. dia kan suka melukis jek. jadi, punyalah susah nak suruh dia duduk siapkan homework dia. tak pasal2 aku membebel2 dan marah2 bila dia sajer tulis lambat2. sekejap2 nak minum air la, nak sharp pensel la, dah ngantuk la, nak itu la, nak ini la. sabo je la. untuk cepat siap, aku pun suruh dia tulis besar2 dan tulis selang2 dua baris. tu pun mau sejam baru siap.

tapi, minggu lepas mmg aku tensen. korang bayangkan la lagi 15min nak pkl 8pagi, di saat2 aku nak keluar rumah utk hantar dia ke tadika, baru dia kata nak buat homework! arrgghhhhhhh... arrgghhhh.... argghhh... kalau lambat ke tadika, maknanya lambat le aku pegi keje... argghhhhh....

aku pun menjerit2 la suruh dia cepat tulis. tak sampai 15 mins dah siap. dua muka surat. aik? aku terkejut gak, siapalah yg ajar dia buat homework last-minute ni? boleh pulak siap yek...?

tapi, letih la aku kalau setiap pagi nak jerit2 mcm komando bagi dia 'semangat' (pressure) nak siapkan homework kan?

we'll see.

8 comments:

  1. huhuhuhu, trus jadik speed writing.

    :)

    ReplyDelete
  2. ko tahu azq.. laki aku pun dok ajar anak aku tulis selang sebaris gitu, pegi tadika, cikgu dia suruh penuhkan tpt kosong...muhahahaha.. sekarang dah tak buat lagi. btw, boys kot, sama jek ngan anak aku.. byk sungguh alasan dia kalau writing. letih ...

    ReplyDelete
  3. maksu> gerammm gerammm...

    nora> tu la pasal... sabo je la...

    ReplyDelete
  4. pada pendapatan aku, skill bat keje last menet ittew ikut genetik ko. hehehhe

    ReplyDelete
  5. hehe...sabo banyak bersabo, kalau anak u jer dah menduga kesabaran, huwaaaaa, i cant imagine my daughter nanti...errr...seram...

    ReplyDelete
  6. salam ziarah,blog yang bagus,jemput penulis muzakarah di blog saya,dan sila add blog saya...tq

    ReplyDelete
  7. gitew lah kann..

    hiks..bila last minute tu yg slalu kita naik hangin kan....

    lps hantar diaorg..rasa guilty..hahaa

    ReplyDelete
  8. ateen> last minit aku pun, takde la 15mins nak gi kelas baru buat... ini genetik bapak dia nih. *tak mengaku*

    bot> budak2 ni tak terjangka! abang dia (Iman) takde masalah. takyah suruh, terus bukak buku, buat h/work. si Iqbal ni mmg satu perangai betul...

    anak pendang> thanks for visiting.

    muadz> tu la pasal... mmg menguji kesabaran sungguh!

    ReplyDelete