Friday, February 29, 2008

CNY and MORE

[CNY]

CNY hari tu, rumah aku jadik rumah persinggahan sbb maklang, makcik, mokde dan mak aku datang beramai2 dgn family diorang. rumah aku kan ala-ala penthouse yg comel, jadi korang bayangkan le bila 15 orang duduk dalam tu. peh! macam sauna! kalau tambah lagi 30 orang, mau jadik tin sardin rumah aku tu. family aku ni ada tabiat yg sukar dikikis. iaitu, bila nak berjalan, semangat diorang berkobar2 satu macam. ada kaa pkl 8 pagi dah telepon aku bagitau dah sampai seremban! aik? bukan plan asal sampai puchong tgh hari ke? aku baru nak celik mata diorang dah separuh jalan? sungguh kejam sekali.

seperti biasa, tempat pertama yang kami tuju kalau nak pusing2 kl tentulah KLCC. ye tak? standard la tu kan? so, lepak sana & piknik kat bawah pokok.

orang johor dan orang puchong berpiknik kat klcc

kemudian pegi melawat muzium negara. wah! muzium ni dah berwajah baru! bagus.. bagus... boleh buat ulangkaji pasal sejarah malaysia. tapi aku tak sempat baca habih semua sbb budak-budak dah bertempiaran lari ke sana sini. diorang ingat ni padang bola ke. iysk...

besoknya pulak, kami ke taman titiwangsa. pertama kali aku jejak kaki kat kawasan sini. besar jugak ferris wheel 'eye of malaysia' tu yek.

ambik gambar je, buat kenangan.

besoknya lagi satu, kami pegi piknik kat sungai congkak. best woo... sejuk giler air sungai tu! dapat lak sewa chalet satu, dapat le baring2 berehat2 sambil melelapkan mata. legaaa...

seronok dapat kumpul dan pegi jalan ramai2. tapi penat pun iya jugak. bila diorang balik pagi ahad tu, aku & family aku pon ZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.... qada' tido.


[more]

my bday treat. yummy!


adik & dunianya.


siput ini namanya GARY. iman yg bagi nama tu. aku jumpa siput ni masa tgh siang sayur. tapi dia mati dua hari kemudian akibat trauma yg teramat sgt. asyik kena goncang2 dan ketuk2 aje, mana tak trauma, ye tak? nampaknya, lambat lagi ler aku nak belikan diorang pet ke apa.

14 comments:

  1. wah... macam rombongan bebudak sekolah rendah plaks ya.

    ReplyDelete
  2. maksu> ha'ah. berbondong-bondong! heh heh..

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. aiskrim itu.. owhhhhhhhhh.. sungguh keji kerana letak satu jer pic aiskrim.

    sangat advance anak2 ko.. kasi nama GARY kat siput. hehehe

    ReplyDelete
  5. maksu> orait... boleh gi bloghopping lepas ni


    ateen> heh heh. dah makan separuh baru ingat nak ambik gambar. mana bleh tahan...

    GARY tu kan nama siput spongebob yg pandai mengiau... meowww... aku suka tengok kartun spongebob versi BM kat tv9... lawak omputeh yg dimelayukan... hahahhaha... giler kelakar!


    muadz> the more the merrier lah katakan....

    ReplyDelete
  6. gary? kemaruk spongebob ke anak-anak kau (dan maknye?)
    bes aaa family kau... family aku pun camtu juga... kalau cuti tahunan tuh... berkereta2 dtg...
    mesti kau lagi rasa nak cepat2 masuk landed property kan?
    p/s: i'm here already!!!!

    ReplyDelete
  7. jemput le dtg blog aku. tapi malas update. ada la 5 post setakat ni.. he..he...

    biker-chic.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. ye ke? haisehhhhh.. anak sedara aku tak habis lagi dgn otromen phase dia.. if dia ada, tv dia konker siakk..

    ReplyDelete
  9. zahra> bila ramai sedara datang je yg aku rasa masa tu jugak nak pindah rumah besar sikit. kalau setakat aku anak beranak, cukup le rumah sekangkang kera, aku bukan rajin nak mengemas pun. heheheheh... (true confession of a not-so-rajin mom)

    wah! biker-chic.. cayalah!


    ateen> anda diwajibkan menonton spongebob mulai minggu ini. ajak anak sedara dan jiran anda sekali.

    ReplyDelete
  10. rasa mcm dah komen rupanya belum la hehehe

    akak, hepi belated besday ekkk

    ReplyDelete
  11. wan> tengkiu... tengkiu.... heh heh :8)

    ReplyDelete
  12. hariz> yup, setuju sgt2. cantik kan? langit pun cerah, je, kebiru-biruan.

    ReplyDelete