Thursday, May 31, 2007

macam-macam adik

budak-budak zaman sekarang memang terer. they have more vocabs than i did when i was at their age. they know the differences between violin and cello, trumpet and french horn, guitar and banjo. aku dulu? setakat tau apa itu gitar (bapak aku ada gitar, dia gantung kat dinding buat perhiasan. bila abang aku dah meningkat remaja, barulah abang aku yg main gitar tu. dia mmg terer main gitar. aku pon belajar sikit-sikit sampai hujung jari aku kebas. tapi aku tak teruskan sebab tak faham konsep kod dia), recorder, dan alat-alat muzik yang digunakan masa sekolah rendah. bila masuk sekolah menengah baru tau banyak sikit sebab sekolah aku ada band sendiri.

anak-anak aku juga minat bowling dan snooker. setakat ni diorang dah ada tiga set bowling. dua set dah pecah. aku hanya tau pasal bowling masa dah lepas SPM. first time main bowling masa reunion kat ipoh dengan kawan-kawan sekolah back in 1995/1996 mcm tu lah lebih kurang.

lepas tu anak-anak aku pon obsess dengan recycle. ni yang buat aku musykil. apa yang menariknya dgn recycle, aku pon tak tau. tapi bagus jugak, kena la pupuk mereka jaga alam sekitar dari kecik. kalau sampah menimbun kang, diorang gak yang susah.

and their latest craze? reading the signage. since the day i told them, 'gambar bulat merah berpalang' means NO. iman cerdik sikit, lagipun dia dah pandai baca, jadi dia punya tafsiran tu selalunya betul.

adik pulak main hentam saja. heh heh. contohnya..

no seven?
NO seven.


no jentik asap?
NO jentik asap.



omi dengan abah?

omi dengan abah.

5 comments:

  1. omi dengan abah yg tak tahan tu..kah kah kah kah

    ReplyDelete
  2. heh heh... tu la pasal.. everytime nampak gambar tu dia jerit 'tu omi dengan abah!'.

    tak sangka i sungguh glamerrrr gitu... :D

    ReplyDelete
  3. ala kak.. umi dgn abah punya sign tu?

    huhuhu

    ReplyDelete
  4. siot je..

    omi dengan abah....

    bergelak sakan aku sampai bapak aku datang..

    ReplyDelete