Thursday, March 24, 2016

Gula oh gula...

OkTerima je la hakikat umur dah semakin meningkat... Kalau masa pregnant dolu-dolu sihat takde apa-apa komplikasi, pregnancy kali ni risiko dah semakin tinggi... Kalau bukan pasal tekanan darah tinggi, mesti pasal kandungan gula yg tinggi dalam darah.
(Gestational diabetes mellitus (GDM) is a type of diabetes that arises duringpregnancy usually during the second or third trimester)
Minggu lepas aku kena minum air gula masa check up kat klinik sebab saiz baby agak besar (ok, am being in denial here... Mmg besar pun, dah terkeluar dah drpd graf percentile tu punnnn :P). Bacaan nya 8.0 (normal max 7.7) dan aku kena buat BSP - blood sugar profile hari ini.
Panik jgk aku, takkan nak berulang ke klinik sampai empat kali sehari? Aku dengan kepohnya bercerita kat kawan2 ofis sambil berkeluh kesah mengalahkan kak esah... Alhamdulillah.. Rupa2nya ada kawan yg boleh bagi pinjam kit ujian darah tanpa perlu ke klinik! Yahuuuu... Setel masalah!

Ok, ni result yg ke empat untuk hari ini. Bacaan terakhir utk rekod data waktu malam sebelum tidur. Tinggi plk dah... Yg lain2 tadi bacaan dalam lingkungan 4.5 gitu aje. Nak kata jaga makan sgt pun takde la... Sarapan pagi tadi makan soto, lunch seperti biasa makan nasi. Cuma ptg tadi aku belasah sepotong kek coklat jerr.... Erk! Heh heh...

No comments:

Post a Comment