Thursday, March 08, 2012

mari menggaru

pergi berderap mari berderap
berderap mari ______*entah apa yg si labu cakap
kalau kudis dah bercampur dgn kurap
tangan tak berenti asyik menggaruuuu

Aku dapat mc dua hari, semalam dan hari ini. Kelmarin la kat ofis, mata kiri aku tetiba bengkak, kesat dan bertaik mata. Aku dah saspen dah ni, habihla.. kang jangkit kat anak2.. Aku pergi klinik doktor bagi cuti dua hari terus. Kemudian, naik la bintat2 kat badan aku. Huh? Apesal aku kena gatal2 badan ni? Allergy? Kena kutu ke apa? Hadoiyaiii... bersabar je la...

Yup, hence the above pantun. Kalau korang peminat cerita P.Ramlee, mesti boleh bayangkan scene mana dia cakap mcm tu.. heh heh..

Sebut pasal bintat2 kat badan, aku teringat si Ayu. Bila dia belek muka aku mesti tanya, 'Omi, apesal muka omi banyak bintang bintik?', sambil tunjuk kat jerawat dan bekas jerawat muka aku. Sabar je la.... Aku pun heran, aku dah sampai umur mid-30s ni pun perlu ke jerawat membiak2 kat muka? Kalau jerawat halus2 tu ok la jugak, ini jerawat batu bata semua siap! *nangesssss* Padahal masa aku remaja dulu jarang naik jerawat.. oh hormon, bila kala kau nak stabil wahai hormon....???

No comments:

Post a Comment