Thursday, April 29, 2010

walking you to school

Pagi ni kami sampai awal kat sekolah. Aku pikir bagus jugak kalau aku jenguk2 kelas Iman & Iqbal. Kalau cikgunya ada kat kelas, boleh lah bertanya hal anak2. Tapi, sebelum tu, aku tanya dulu, nak ke omi hantar Iman & Iqbal ke kelas. Iqbal mengangguk. Iman sengeh, hesitated.

OK lah kalau gitu, aku bukannya sempat nak pegi sampai dua kelas pun.. so aku pun temankan Iqbal sampai kelas dia. Dia tunjukkan tempat duduk dia, dan kenalkan beberapa kawan dia yg berdiri di luar kelas. Cikgu takde. Loceng pun dah bunyik, semua kena berhimpun. Aku pun blah. Kang kalau lama sgt berdiri kat situ kang, ada yg ingat aku pun cikgu kat sekolah tu pulak. hahahhaha...

(from google image)

Aku dulu very2 independent. Sekolah kebangsaan dekat dgn rumah, jalan kaki aje. Sekolah agama jauh sikit, pun jalan kaki jugak. Aku tak ingat mak/bapak aku pernah hantar aku ke sekolah ke tak (kecuali pada hari pendaftaran). Kalau ada apa2 events kat sekolah pun, selalunya aku pergi dulu dgn kawan2, mak/bapak aku datang kemudian. Jadi aku rasa mcm janggal lak bila aku saje-saje hantar anak aku sampai ke kelas. heheheh...

Kesimpulannya? Entah, aku pun taktau. How abt cikgu2? Diorg rasa terganggu ke kalau ibubapa ngantor anak2 sampai ke kelas? Atau diorg suka sbb boleh kenal2 dgn ibubapa? How abt si anak? Are they embarrassed? Or they'll think it's cool & proud of it?

3 comments:

  1. hmm..kalau sekolah wawasan aiman, mau kena halau zeq..Paling dekat parents boleh htr is the main school gate. Yups...dulu parents kita tak kisah pun..pandai korang la nak pi sekolah and pandai :P

    ReplyDelete
  2. selalunya antar anak takat pintu pagar jer

    ReplyDelete
  3. Hanny> kalau loceng dah hampir bunyik, cikgu dah tunggu kat pintu pagar, ibubapa mmg takleh masuk la. Kalau sampai awal, ibubapa boleh hantar sampai depan kelas. Cikgu2 dia pun peramah & very helpful. :)

    Maksu> heheheh... konon2 nak selalu hantar sampai kelas, tapi bila dah berjalan berpeluh2 tu, nak terus ke ofis pulak. Takde lah lagi nak buat mcm tu... hahahahha...

    ReplyDelete