Tuesday, February 09, 2010

8 feb is my special day

Hahahha... aku telah melantak ayam penyet ria & calrs jr. back to back. Giloss.. tapi takpe la... bukan selalu. :)

Anak aku kecoh2 tanya, 'mana kek. kan hari ni jadi omi?' Ayu pulak dah buat skrip sendiri. dia kata, 'ooo.. malam nanti semua datang ramai2 kan? semua nak tengok jadi omi' - wahai anak2, itu semua berlaku waktu bday korang - only bcoz ur uwan insist! she loves it when all her anak cucu berkumpul. but that rule doesn't applied to omi. omi loves a quiet bday. Tapi beli juga la kek kecik utk tidak menghampakan diorang semua.

hmm... nak beli apa yek utk hadiah kpd diri sendiri?


[cerita ayu]
Ayu mmg kuat bercerita, interwined between reality & anything-stored-in-her-memory kind of stories. ada satu pagi tu, lepas mandi dia cakap,
'omi, tuala kena sidai kan? tuala kanak-kanak letak kat luar. tuala ibu bapa letak kat bilik. nanti lama-lama, tuala tu keluar bunga coklat. bunga coklat dah busuk kan? tuala baru bunga warna pink kan?'
Aku perlu beberapa detik utk faham cerita ini... *refer to iklan downy, fabric softener.. :)

Kalau aku marah dan membebel kat abang iman & abang iqbal. ayu pun sama nak menumpang sekaki. contohnya, hari tu aku marah si iqbal sebab malas nak buat homework. si ayu pun menambah sesedap rasa;
'omi, kalau dah sekolah kena buat homework kan? kalau tak buat homework cikgu marah kan? ayu buat homework. kalau abang iqbal tak buat homework dia tak boleh sekolah kan? nanti dia kena masuk tadika balik kan? sebab tak reti kira. ayu suka sekolah. ayu dah pandai kira. *sambil tunjuk tiga jari* tengok ni omi, satu dua tiga...'
Haih... enterframe betul minah sorang nih..... could u please let omi do all membebel punya keje?

11 comments:

  1. besdet ker? llaaa, awat saya tak tahu... huhuhu

    happy birthday, moga ceria selalu dan gemilang sentiasa :)

    ReplyDelete
  2. mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi akak.. hehehe

    oh hepi belated besday.. hadiah spesel ape ek?

    ReplyDelete
  3. maksu> konon2 nak low profile la... tersa diri makin tua, tapi hati berbunga2... kahkahkah... last2 paksa hubby belanja makan. dua jenis sekali. sungguh tamak.

    wan> itulah, setelah berpikir2, i really think i need a new good specs. 0% installment kan ada.... hihihihi...

    ReplyDelete
  4. happy belated birthday azq.. sorry termiss ur birthday.. maklumler dah beranak kecik nie tak menang tangan.. nak online selalu pun takleh.. huhuhu..

    semoga dgn bertambahnya umur.. bertambah kebahagian dan keberkatan dlm kehidupan..

    ReplyDelete
  5. lily> tengkiu :D

    has> tengkiu.. hehehe... busy2 pun sempat gak wish.. baby syabil mcm mana? update gambar tau!

    ReplyDelete
  6. happy belated birthday!!!

    *ayu sila teruskan..hehehe..

    ReplyDelete
  7. Azq!
    Happy Birthday!.. Sorry la, lambat.
    Semoga bahagia selalu, ya.. Dunia akhirattt.

    Ayu sungguh comel!!

    ReplyDelete
  8. pn muadz> tengkiu... amboi, backing si ayu nampak... hihihi..

    ira> tq. si ayu tu boleh jadi loyar besar besok.. heh heh..

    ReplyDelete
  9. nak komen pasal besdei mang dah lambat gila dah lah kan.. ke aku dah wish kat fb ko? aku lupa. sorikan aku. :|

    tapi nih nak cakap pasal ayam penyet Ria. sedap kan?? kalah segala ayam2 penyet2 yg lain. sambal dia yg paling tatahan... tangkap leleh siakkk

    ReplyDelete
  10. ha'ah, aku dah try beberapa ayam penyet, tapi takleh lawan ayam penyet ria. sambal dia - peh.. keluar air mata dan air hidung! giloss!!

    cessss... kan dah tetiba je aku rasa nak makan ayam penyet ria.. AAAAaaaaaaaa.... jauhnya. apesal takde kat cyberjaya!!!!??

    ReplyDelete